בריאות ובטיחות

בריאות , כושר ותזונה…


פעילות ספורט אקסטרים בפרט וספורט בכלל בד”כ הולכת עם קו הבריאות , אולם לא בהכרח כמובן . לעיתים התמדה בפעילות ספורט זו או אחרת גם לאנשים שאינם בקו הבריאות , שומרת על תחזוקת הגוף וחשובה לשמירת היציבות במערכות האחרות בגוף (פרט לזו שנפגעה מסיבה זו או אחרת) .

לרוב , ספורט אתגרי מצריך מאתנו הפעלת מאמץ ושרירים שאינם מופעלים בד”כ ביומיום בפעילות “השוטפת” שלנו . מכאן חשוב מאוד לשמור על כושר ומדי פעם להפעיל את אותם שרירים שמתחילים להיכנס “לפעולה” בעיקר במהלך פעילות הספורט האתגרי באותו תחום .

מניסיוני , בהקשר הנ”ל בעיקר כגולש גלים  וסנובורד , בכל פעם לפני תחילת הפעילות בים או בשלג אני מבצע חימום בעיקר על אותם שרירים שהולכים “לעבוד” קשה במהלך פעילות מאומצת זו : צוואר , כתפיים , זרועות , מותניים , רגליים (תאומים) ועוד . ללא חימום זה , רוב הסיכויים שאחד משריריי (או יותר) הנ”ל יתכווץ/ייתפס במהלך הפעילות עצמה . לחילופין , בסוף אותה פעילות או ביום שלמחרת , רוב הסיכויים שהקימה מהמיטה בבוקר תהיה כלל לא פשוטה…

במקביל לכל אלה , שמירה על כושר וכיו”ב ככל שנקפיד על תזונה נכונה ומסודרת במהלך היום , לפני ואחרי פעילות ספורט אתגרית לסוגיה השונים , כך נשמור על משקל הגוף באופן יציב ולאורך זמן . כמו כן , נמנע מעצמנו אי נעימויות (כלפי פנים) בעיקר . לדוגמא עם אכלנו יתר על המידה לפני פעילות אתגרית מאומצת , או לחילופין אכלנו מעט מדיי (אם בכלל) ולא סיפקנו לגופינו את מנת האנרגיה הנדרשת לו לטובת המאמץ שאנו עומדים להעמיס על גופינו . במקרה זה אנו עלולים לחוש תשישות , כאב ראש ועוד . מעבר לכך לא נהיה ב”פוקוס” מלא בעת הפעילות , דבר המפחית את ההנאה באופן משמעותי מחד ומגדיל את הסיכון להיפצע מאידך.

 

בריאות 3

בריאות 5

 

SONY DSC

SONY DSC

בריאות 1

 

 

 

 

 

 

בריאות 2

בטיחות

בדיוק כפי שאנו לומדים ומשתדלים לעשות את הפעולות היומיומית שאנו מבצעים באופן בטוח : נהיגה , ריצה ואפילו הליכה כשפעוט/ה קטן לומדים ללכת…אנו חייבים לשמור וללמוד תחילה את כללי הבטיחות בכל תחום מענפי ספורט האקסטרים שבהם אנו עוסקים . רק לצורך הדגמה , חברות המייצרות מצנחי/עפיפוני קייט סרפינג , משקיעות משאבים רבים (כסף , טכנולוגיה וניסיון) בפיתוח ושיפור מרכיבי הבטיחות במוצר במטרה אין סופית להשתפר , להתייעל ובסופו של דבר להפוך את הספורט הזה לכמה שיותר בטוח . חשוב מאוד לציין כבר בשלב זה שגם במקרים של תאונות בתחום זה או אחר של ספורט אקסטרים ל”גורם האנושי” (לנו) תפקיד מכריע בשמירת ביטחוננו וביטחון חברינו הגולשים לצדינו !

Spread the love