הימים הנוראיים כבר כאן תיירות

גלשנים, חברות תעופה ומה שביניהם


תקופה זו נחשבת ליפה בשנה עבור העם הנבחר. אך לא עבור הבוחרים לגלוש. במקום ליהנות מחגי ישראל בין הגלים, אנו נאלצים להסתגל למציאות די קשה. לרוחות צפונית שנושבות בכל יום בשעות הצהריים, למחסור בסוואלים, ולהתקצרות הימים.

זה הזמן לארוז את הגלשנים ולעוף מפה ליעד גלישה מפנק!

אבל לפני שאתם עושים זאת, תשקיעו כמה דקות בקריאת הכתבה. מאמין שזה יחסוך לכם כמה דולרים טובים $$$

תמיד אמרתי, "גולש צריך לדעת איך לטוס". הכוונה במשפט הזה היא לאריזה נכונה של הציוד, בחירת חברת תעופה שלא תשחט אותך במחיר והתנהגות בשדה התעופה במקרה של בדיקת אמינות מצד דיילי הקרקע ואני אסביר.

להלן חברות התעופה שאינן ידידותיות לגולש:

TAP PORTUGAL-

המובילה העיקרית לנוסעים לפורטוגל מרחבי אירופה. פורטוגל הינה יעד גלישה מובחר המציע את כל סגנונות השבירה הקיימים בעולם במקום אחד. חבל שהחברה המקומית לא כ"כ מעודדת גולשים להגיע ולגלוש שם.

מחיר –  50 יורו לכיוון
הקאץ' – במידה והקייס ארוך מ-2 מטרים.

שורה תחתונה: החברה תפתח לכם את התיק ותחייב על כל גלשן 100 יורו!

-AIR FRANCE-

המובילה העיקרית עבור הנוסעים לגלוש בביאריץ / הוסגור. לצערי חברה זו אינה יודעת להתייחס לגלשנים. קראתי באינטרנט על הרבה מקרים בהם איבדו את הקייסים לגולשים ולא הצליחו למצוא, שברו לא מעט גלשנים ברקורד האישי שלהם.

מחיר – 65 / 125 יורו.
הקאץ' – הוא שמדיניות החברה לא מציינת לאילו מסלולים המחיר הוא 65 ולאילו מסלולים המחיר הוא  125 יורו. גרוע מכך, חברה זו מסרבת לציין האם מדובר במחיר עבור קייס שלם או שמה הם נאלצים לפתוח את התיק ולספור כמות גלשנים. חברה בעלת אופי מכוער ולא שקוף כלפי הגולשים.

שורה תחתונה: לא ממליץ לנסוע אתם

AMERICAN AIRLINES-

מובילים המון גולשים הנכנסים לגלוש בארה"ב וכאלו שעוצרים שם כדי להמשיך למרכז ודרום אמריקה. חברה זו נחשבת למעולה במתן שירות ובמחירי כרטיסי הטיסה. חבל שהם כ"כ יקרים בהובלת גלשנים.

מחיר – 150 דולר
הקאץ'  – אין קאץ'.

שורה תחתונה: החבר'ה האלו מספרים לך שהם דופקים אותך כבר מן ההתחלה

DELTA-

בהמשך לחגיגה שהאמריקאים עושים על הקהילה שלנו, קבלו את חברת "דלתא". החבר'ה הנחמדים האלו מגבילים אותך למס' מקסימאלי (שיראה לכם מינימאלי) של גלשנים שאתם תוכלו להעלות אתכם לטיסה.

מחיר – 100/150 דולר. תלוי במרחק היעד
הקאץ' – לגבי המחיר המשתנה. לפחות הם מודיעים שהפרמטר המכריע בעניין זה הוא מרחקי היעדים.

שורה תחתונה: לגבי הגבלת מס' הגלשנים המותרים – מס' זה עומד רק על 2 גלשנים!

 

HAWAIIAN-

המובילה העיקרית לאי החלומות וביתו של הגולש (שנחשב היום לטוב בעולם).

מחיר – 35 דולר לטיסה פנימית ו-150 דולר עבור טיסה ליבשת אחרת.
הקאץ' – התשלום עבור הטיסות הקצרות הינו סמלי ביותר ומתבצע עבור קייס שלם, מה שאומר – שאפילו כיף לשלם אותו.

שורה תחתונה: בטיסות טרנס אטלנטיות החיוב עולה ל(עד) 150 דולר ומחושב פר גלשן!

UNITED-

ביי פאר, החברה היקרה ביותר להובלת גלשנים. אני מאוד אופתע אם יש גולש, איפשהו, שאי פעם, יזמין כרטיסי טיסה באמצעות חברה זו. רוצים לדעת למה? אתן לכם 200 סיבות.

מחיר – 200 דולר לגלשן!
הקאץ'– אפילו הם לא מספיק טיפשים כדי להוסיף כאן אותיות קטנות.

שורה תחתונה: אין!

זהו. סיימנו עם החברות "הרעות". כעת אציג לכן את החברות בהן משתלם יותר לטוס ליעד הגלישה הבא שלכם:

SINGAPORE AIRLINES-

לטוס בחברה הזו זה תענוג. לא רק שתיהנו משירות טוב ואחלה אוכל. הכבודה החריגה שלכם (הכוונה לגלשנים) נחשבת ככבודה רגילה. והחברה מגבילה כבודה כללית ל-32 ק"ג. בעוד שחברות אחרות מגבילות ל-23 ק"ג. תוכלו להיעזר בחברה זו כשאתם מזמינם טיסות למזרח כמו למשל סרי לנקה. ואפילו תשמש אתכם במידה ואתם צריכים טיסת קונקשיין ליעד רחוק יותר כמו אוסטרליה.

מחיר – חינם!
הקאץ' – אורך הקייס לא יוכל לעבור את ה-2 מטרים.

שורה תחתונה: תענוג!

SRI LANKAN-

מובילה ליעד הנחשק ביותר עבור הגולש הישראלי, סרי לנקה.

מחיר – חינם
הקאץ' – אין קאץ'. הם פשוט רוצים להטיס לכם את הגלשנים בחינם.

QATAR-

החברה הטובה ביותר לטוס לסרי לנקה ולמלדיבים! בחברה תיהנו משירות טוב, אוכל מעולה, מטוסים מפנקים ואפילו מהקונקשיין עצמו. לעצור בשדה התעופה בקאטר זו חוויה בפני עצמה. השדה נחשב ליוקרתי בעולם עם לאונג'ים מפנקים, כסאות שנפתחים למיטה, מסכי ענק של APPLE לשימוש כל מי שרוצה ואינטרנט חופשי בכל השדה. נוסף על כך, הם לא גובים כסף בעבור הגלשנים.

מחיר – חינם
הקאץ' – אין קאץ'.

שורה תחתונה: הטובים ביותר לסרי לנקה ולמלדיביים

KLM-

חברה מובילה בהובלות גלשנים מאירופה ולתוך אירופה.

מחיר – חינם.
הקאץ' – הקייס שלכם אמנם נחשב ככבודה רגילה. אך מותר לכם להביא מזוודה אחת! מה שאומר שאם ארזתם את הגלשנים בלי הבגדים ואתם צריכים לשלוח מזוודה נוספת – יהיה עליכם לשלם עליה 65 יורו. שזה עדיין בנינו לא כזה נורא.

שורה תחתונה: החברה המובילה בהובלת גלשנים מאירופה ובטיסות פנים

TURKISH-

למי שלא יודע, אין גלים בתורכיה. אבל זה אחלה קונקשיין בדרך ליעדי גלישה באירופה, במזרח וארה"ב. העצירה בתורכיה אמורה להוזיל לכם את מחיר הכרטיס לעומת טיסה ישירה. דמי הובלת הגלשנים סבירים בהחלט.

מחיר – חינם
קאץ' – במידה והגלשן שלכם לא שוקל מעל 10 ק"ג-  לא תשלמו בעבורו. במידה והוא מעל ל-10 ק"ג תידרשו לשלם מחיר סביר של 60 יורו לכל הקייס.

שורה תחתונה: קונקשיין מצוין לשאר/שער העולם

PEGASUS-

חברה שבוודאי נתקלתם בה כשהזמנתם טיסה זולה לאירופה או לסרי לנקה והמלדיביים. כרטיסי הטיסה בחברה זו זולים מאוד ביחס לשוק כי היא נחשבת לחברה שוק. המטוסים קטנים וצפופים, האוכל והשתייה יעלו לכם כסף ולדיילים אין הרבה סבלנות בשבילכם. אבל, מחיר הטסת הגלשנים הגיוני בהחלט.

מחיר – 45 דולר לכיוון.
הקאץ' – יציעו לכם במקום, לשלם מחיר מוזל בעבור שני כיוונים.

שימו לב: במידה והקונקשיין שלכם קצר בחזור לא תיאלצו לשלם בעבור הגלשנים, שכן תידרשו להזדרז ולהספיק טיסת ההמשך, ללא צורך בצ'ק אין נוסף.

שורה תחתונה: שוק במחירי שוק

 

בכל הנוגע לאריזות:

מספר הגלשנים

החוק אומר: ככל שיש יותר גלשנים , כך יהיה קשה יותר לשבור אותם. נסו להימנע מלטוס עם קייס סינגל. אני מאמין שקייסים לגלשן בודד צריכים לשמש אתכם בנסיעות באוטו, באופנוע או במידה ואתם רוצים לשמור עליו כשאתם מאחסנים אותו בבית, קייס זה מינימאלי ולא מתאים לטיסות.

שיטת האריזה

אל תנסו לארוז כל גלשן בנפרד ואז לחבר את כולם בקייס אחד. נסו לארוז כל גלשן כמה שפחות ואת האריזה המושקעת תבצעו כשכל הגלשנים צמודים יחד בלחץ חזק. זה ימנע מהם להישבר בקלות ויהדוף מכות קשות מצדו העליון והתחתון של הקייס.

מיותר לציין שאת הגלשנים היותר יקרים ללבכם מקמו באמצע האריזה. אני מזכיר, הכי חשוב שלא יהיה אוויר בניהם, זה מה ששובר אותם לשתיים.

טשטוש: נסו לגרום לאריזה להיראות כאילו שמדובר בגלשן אחד ענק. צאו מנוקדת ההנחה שדיילי הקרקע אינם גולשים ולא יוכלו להבחין במידה ומס' הגלשנים אינו גלוי לעין. ניתן לזרוק חליפות ובגדים בחלק העליון של הקייס כדי למנוע מצב בו ירצו לבדוק אתכם.

בכל הנוגע להתנהגות בשדה התעופה:

חבר טוב פעם אמר לי: "קודם כל, תשקר". אני אומר צריך לדעת למתן את השקר ולהורידו לממדים הגיוניים. הכי חשוב – במידה ואתם נשאלים לגבי הגלשנים, לא משנה מה אתם עונים באותו הרגע, אתם חייבים לעשות את זה בחיוך ובביטחון. הכוונה לביטחון היא לא בצורה בה אתם באים להתלונן על משהו ולא מרוצים מהעובדה שבודקים אתכם. חיוך וביטחון (קרוב לוודאי) יעשו את העבודה.
שימו לב, במידה ונתפסתם על חם – לעולם אל תעשו סצנות בשדה התעופה. עדיף לכם לשחק אותה מעופפים ולהתחנן שיוותרו לכם. מי שהולך בכוח נגד חברות התעופה, מפסיד. אני כותב לכם את זה מניסיון!

משהו באגו של עולם התעופה מזכיר לי קצת ארגוני פשע. תבוא ברע, יהיה רע! אבל אם תבוא בטוב…יש לך סיכוי להינצל.

הבלוף הגדול של חברות התעופה:

בכל פעם שאתם נדרשים לחתום על הסרט הלבן שמודבק לקייס שלכם, רגע לפני עזיבתכם את הצ'ק אין, חברות התעופה מכסות את עצמן ומכריחות אותנו להסכים לתנאים שלהן. האותיות ה (מאוד מאוד) קטנות עליהם אנו נדרשים לחתום מעידות על הסכמתנו שחברת התעופה לא תישא בשום אחריות במידה והגלשן ניזוק בהובלה. לי זה מרגיש קצת כמו "הרצחת וגם ירשת". לא מספיק שאנחנו משלמים כסף לחברות התעופה האלו בעבור הכרטיסים ובנוסף לכך משלמים להם דמי הובלה בעבור הגלשנים, הם לא מוכנים לקחת עליהם אחריות?!

הנה מה שקרה לג'ון ג'ון פלורנס באחת מהטיסות שלו עם חברת תעופה אמריקאית, אחרי ששילם סכום מטורף של 500 דולר. ג'ון פייזל פרסם פוסט חריף נגד חברת התעופה ומאשים אותם ביחס מזלזל לגלשנים ולפלורנס עצמו. אחרי שהביא להם את הקייס כדי שיזכו אותו. נאמר לו שזו בעיה שלו ושהם לא לוקחים אחריות על מה שקרה.

בתמונה: הקייס של ג'ון ג'ון / צילום: אינסטגרם

קבלו מקרה טרי יותר מחודש שעבר, של ג'ייק מרשל עם חברת TAP PORTUGAL אחרי ששילם 150 יורו.

בתמונה: הגלשנים של ג'ייק / צילום: אינסטגרם

 

Spread the love

Ping- & Trackbacks

    25.10.2017 -
  • פורטוגל – הפנינה האירופית לגולשי הגלים - getx
  • […] מס' האופציות מוגבל מאוד. האפשרות הקצרה ביותר היא טיסה ישירה עם חברת "אל על". רק חמש שעות טיסה מנתב"ג ותמצאו את עצמכם מעמיסים את הגלשנים על הרכב השכור בדרך לבדוק את מצב הים. אפשרות נוספת היא החלפת מטוס באירופה בדרך לליסבון. ההמתנות בד"כ קצרות ומוזילות את עלות כרטיס הטיסה. מעבר לחיסכון אוטומטי של 200 דולר (בממוצע). […]